středa 16. ledna 2019

Zhodnocení roku 2018

Rok 2018 byl mým posledním rokem v nejmladších běžeckých kategoriích. Teď už mě ve vybraných závodech čeká těžká konkurence v podobě kategorie 30+. Takže jak jsem využil svoji poslední možnost na slušná umístění? Nebylo to vůbec špatné - výrazně jsem si zlepšil osobák na půlmaratonu (1:24), vyhrál pro mě nejdůležitější trailový závod na 41 kilometrů a poprvé zvládl odběhnout celý pohár Kunětické 9. Jen závěr roku mě zklamal, když mě s prvními mrazy začaly trápit nejprve kolena a pak opět kyčel. Takže musela následovat pořádná běhací pauza a přehodnocení mých cílů pro další rok.

sobota 12. ledna 2019

Testování nových receptů

Při mém druhém veganském výročí jsem si slíbil vyjet ze zajetého stereotypu vaření stále stejných jídel. Chtěl jsem zase začít trochu experimentovat a vyzkoušet nové recepty, které jsem si uložil do hromádky "někdy až bude čas" ( = nikdy). A když už testovat nové recepty, tak proč je rovnou nedat ochutnat i ostatním a ukázat tak, že veganské stravování není vůbec špatné a nemusí být náročné? Tedy v případě, že se recepty podaří :) Abych zůstal motivovaný, sám pro sebe jsem si stanovil cíl vyzkoušet alespoň jeden nový recept každé dva týdny. To by tím pádem mělo vyjít na hezkých 24 receptů do mého dalšího výročí. 

neděle 6. ledna 2019

Vánoce 2018


Plány na moje třetí veganské Vánoce byly jasné - hlavně tedy na 8 druhů cukroví, které jsem nakonec všechno připravil. Letošní příprava však byla okořeněná o málem uvařený mixér, takže jsem si zažil i trochu adrenalinu. A jak to tedy dopadlo? Jaké cukroví se povedlo a zmizelo jako první? A jaké naopak ještě stále zbylo? Kromě cukroví jsem pak připravoval štědrovečerní večeři - tradičně v podobě hlívy obalené v nori řase a osmažené na kokosovém oleji. A samozřejmě Vánoce by nebyly kompletní bez banánové zmrzliny a nějakých těch jednohubek. 

neděle 23. prosince 2018

Vánoční dárek 2018 - Zen Minimalist

Minulý rok jsem k Vánocům zveřejnil moji první aplikaci (watchface) pro hodinky Garmin založené na platformě Connect IQ. Po pravdě, nijak zvlášť velký úspěch neměla. Zato následující aplikace Zen Watch se stala hitem a postupně mi přišlo několik žádostí o to, abych ji upravil i pro novější typy Garmin hodinek. Konečně jsem se tedy donutil a těsně před Vánocemi vytvořil novou verzi aplikace, která již novější hodinky podporuje. Opět se tak jedná o můj další mini vánoční dárek běžecké ale i fitness komunitě - aplikaci lze opět zdarma stáhnout v obchodě Connect IQ

neděle 9. prosince 2018

Tipy na vánoční cukroví 2018

Moje třetí veganské Vánoce by mě už neměly moc překvapit. Alespoň co se přípravy cukroví týče. Letos mi byla opět svěřena kompletní příprava cukroví pro celou rodinu. Důkaz toho, že jakmile člověk ochutná veganské cukroví složené převážně z oříšků, kokosu a dalších dobrot, k přeslazenému tradičnímu cukroví z mouky, cukru a tuku se už vrací jen těžko. Do Vánoc nyní zbývají dva týdny, takže poslední příležitost objednat pár desítek kilogramů oříšků a semínek. A pokud nevíte, co připravit, můžete se inspirovat tím, co budu připravovat já. Jedná se převážně o nepečené, a tedy extrémně jednoduché recepty, což se v předvánočním shonu hodí. 

sobota 24. listopadu 2018

Polentová míchaná "vajíčka"

Kukuřičnou polentu jsem si původně moc neoblíbil. Kaše z ní mi nechutnala, zapečená v troubě pak byla poměrně časově náročná, a tak jsem ji používal pouze na zahušťování omáček. Dokud mi Tom neporadil, že se z ní dají udělat "míchaná vajíčka". Že by polenta dokázala nahradit má oblíbená míchaná tofíčka? Hned jsem to musel vyzkoušet a od té doby je polenta mezi mými oblíbenými potravinami. Recept je extrémně jednoduchý a jedná se o ideální krabičkové jídlo. V kombinaci s tempehem, tofu nebo houbami pak i nutričně vyvážené.

neděle 18. listopadu 2018

Druhý rok veganem

Mám za sebou druhý veganský rok a stále žiju :) Z výsledků mého závodění to navíc vypadá, že ani akutním nedostatkem bílkovin či čehokoliv jiného netrpím. Abych to měl ale potvrzené, nechal jsem si udělat kompletní vyšetření krve, a ne úplně chtěně jsem také absolvoval dvě lékařské prohlídky. A "kupodivu" vše dopadlo skvěle. Takže můžu začít plánovat cíle na třetí veganský rok. Ale abych nepředbíhal - jak se mi vlastně podařilo splnit ty, které jsem si stanovil před rokem? A jaký tento rok byl? Co jsem nového vyzkoušel a co mě naopak zklamalo? A nechybí mi klasické stravování?