sobota 17. února 2018

Vegan sport club


Čekání se vyplatilo a konečně jsem se stal oficiálním členem veganského sportovního klubu na stránkách sportuj.veganka.cz. Můj veřejný profil si můžete prohlédnout v sekci profily - Filip Holík. A na co se můžu těšit? Především je to možnost širší propagace veganství jako zdravého životního stylu vhodného i pro sportující lidi. Mohu se také zapojit do psaní článků o veganství a účastnit se různých akcí pořádaných klubem. Jednou z prvních možností pořádné reprezentace by mohla být má účast v čistě veganském týmu na Vltava Run 2018!

sobota 10. února 2018

Bramborový tatarák

Pravý tatarák jsem sice nikdy v životě nejedl, ale ostatní lidé mi potvrdili, že tato veganská varianta je od pravého tataráku chuťově k nerozeznání. Pokud tedy máte klasický tatarák rádi, ale nechcete riskovat, že chytnete nějakou nemoc, nebo se ráno nezvednete ze záchodu, tento veganský recept určitě vyzkoušejte. Základem jsou brambory a příprava je opravdu jednoduchá - pokud máte kvalitnější mixér. V opačném případě budete muset brambory nastrouhat, jinak však recept o nic složitější není. Tatarák se skvěle hodí k topinkám, ale i jako pomazánka na jednohubky, či jen tak. 

sobota 3. února 2018

Kapustové závitky


Zřejmě můj první recept na hlavní jídlo, který jsem vymyslel kompletně sám. Inspiroval jsem se jedním z mých nejoblíbenějších jídel - plněnými tortilami. Na rozdíl od nich je však náplň kapustových závitků mnohem sytější - obsahuje červenou čočku, kuskus a mrkev a celá se tak vaří. Vše se pak místo pšeničné tortily obalí kapustovým listem. Výsledkem jsou úžasně jednoduché a velice chutné kapustové závitky. Celá příprava netrvá déle než uvaření červené čočky, tedy maximálně 15 minut.


neděle 28. ledna 2018

"Sýrová" omáčka

Omáčka z oříšků, která chutná jako sýrová a hodí se prakticky k čemukoliv. K těstovinám, k rýži, ke quinoe, ke kuskusu nebo jen tak k zelenině místo třeba hummusu. Jedná se o podobný recept jako na kešu sýr, ale výhodou je, že lze použít i jiné oříšky a semínka a přitom chuť je velice podobná. Příprava je opět maximálně jednoduchá a pokud máte doma lahůdkové droždí, máte pravděpodobně i všechny potřebné suroviny.

neděle 21. ledna 2018

Jóga - tipy na tréninky

Konečně k nám dorazila zima a s ní led a sníh. Většina normálních lidí proto v tomto období neběhá, nebo alespoň běhá o trochu méně. Ideální čas pustit se proto i do jiného cvičení než jen běhání. A jednou ze skvělých voleb je jóga. Tu lze cvičit na mnoho způsobů, od statické, odpočinkové a strečingové až po dynamickou posilovací jógu. Ve všech případech se ale jedná o skvělé kompenzační cvičení k jakémukoliv tréninku. V tomto článku uvedu odkazy na má oblíbená jógová tréninková videa dostupné na youtube.

neděle 14. ledna 2018

Quinoa s cuketou

Quinou lze podobně jako kuskus připravit na libovolné množství způsobů. Varianta s cuketou je velice jednoduchá a příprava netrvá o moc déle než uvaření samotné quinoy. Při vaření do ní stačí přidat nastrouhanou cuketu, vše ochutit, zahustit a můžete podávat. Jedná se o jídlo vhodné do krabičky a díky výživovému složení quinoy je nutričně velice bohaté. Samotné jídlo je velice lehké a skvěle se tak hodí jako příloha. Pokud se ale k receptu přidají semínka, ořechy, nebo třeba tofu či tempeh, jedná se o skvělé plnohodnotné jídlo.   

neděle 7. ledna 2018

Zhodnocení roku 2017

Tak za sebou máme další rok a můj blog právě slaví první výročí. Mým cílem bylo snažit se napsat alespoň jeden článek za týden, což se mi až na výjimky, kdy jsem cestoval, celkem dařilo. A jak úspěšný byl rok 2017 pro mě? I přes to, že jsem toho rozhodně nenaběhal tolik, jako v roce 2016, na závodech se mi dařilo - 3 první místa. Navíc dvě z toho poněkud překvapivě na trailových půlmaratonech se slušným výškovým převýšením. Letní trénink v Lancasteru se tak očividně opět vyplatil.